G230RC Zenoah G230-23cc Motor, 1 st.
VERZENDING GRATIS!
Zenoah G230 23 cc Motor
Zenoah is al jaar en dag de leverancier van RC 2-takt motoren. Gefabriceerd in de grote Kumatsu fabrieken in Japan. Degelijke motor die zijn sporen al lang verdiend heeft, en in 1997 de opvolger was van de zeer betrouwbare Zenoah G2D.
De Zenoah G230RC heeft door de jaren vele verbeteringen en kleine wijzigingen ondergaan, vandaag de dag nog steeds ingezet als de motor met de beste tuning mogelijkheden en Nationaal en Internationaal te vinden onder de toppers. De cilinder is bij deze motor met twee bouten bevestigd. Motor wordt zonder koppeling, uitlaat en motorflens geleverd. Voor optimale prestaties en bescherming adviseren wij de PSR-2 Race olie, en TPS™ luchtfilters. Alle onder- en tuning delen zijn uit voorraad leverbaar!
Technische gegevens:
- Cilinderinhoud: 22,5 cc
- Cilinderboring: 32 mm
- Cilinderslag: 28 mm
- Vermogen: 2,43 PK bij 13.000 toren
- Trekkracht: 1,6 NM bij 9.000 toeren
- Stationair toerental: ca. 4200 toeren
- Max. toerental: ca. 20.000 toeren
- Brandstofverbruik: ca. 750 g/kw
- Carburateur: WB603B
- Bougie: NGK CMR7H
- Bougiespleet: 0,65mm
- Ontstekingssysteem: Transistorladerontsteking (TCI met BTC 30° / 8000 URPM)
- Startsysteem: Trekstarter
- Effectieve compressieverhouding: 9,2
- Aanbevolen brandstof: 1:25, 40 cc olie op 1 liter 98 octaan brandstof
- Totale afmetingen (L167 x B204 x H195 mm
- Gewicht ca: 2,3 kg
Deze Zenoah motor heeft dezelfde inbouwmaten als:
- Zenoah G230
- Zenoah G240
- Zenoah G260
- Zenoah G270
- Zenoah G290
- Chang Yung, Dynamic en vergelijkbaar
Uitleg verschillenden carburateurs:
- WT603B Standaard carburateur met choke
- WT603BBB carburateur waarbij de gasklep as dubbel gelagerd is
- WT990 Optionele carburateur zonder choke
- WT990BB Optionele carburateur waarbij de gasklep as dubbel gelagerd is (aanrader)
- WT997 Optionele carburateur met interne choke
- WT997BB Optionele carburateur waarbij de gasklep as dubbel gelagerd is
Motor inrijden:
- 1) Gebruik 1:25 brandstofmengsel, 40 cc top kwaliteit 2-takt olie op 1 liter E5 Super benzine
- 2) Carburateur naalden beide 1 1/4 draai open, (dit is de standaard afstelling vanaf fabriek)
- 3) Motor starten en ongeveer 2 minuten stationair laten draaien totdat op temperatuur is
- 4) Tijdens de eerste tank opbouwend rijden, vermijd langdurige hoge toeren! dit duurt ongeveer 40 minuten
- 5) Laat de motor volledig afkoelen en voer een visuele check uit op lekkages e.d..
- 6) Tijdens de tweede tank het toerental stapsgewijs opvoeren, dit duurt ongeveer 40 minuten
- 7) Laat de motor wederom volledig afkoelen
- 8) Voer een visuele controle uit vanuit de uitlaatpoort, controleer de gehele motor op eventuele lekkages
- 9) Rijd met de derde tank zoals je normaal zou doen, alleen maar kortstondig vol gas, dit duurt ongeveer 40 minuten
- 10) Motor is nu klaar om vol belast te worden
Valideer uw login
INLOGGEN
Een account aanmaken