G240RC Zenoah G240-23cc motor, 1 st.
VERZENDING GRATIS!
Zenoah G240 23 cc Motor
Zenoah G240 is de zeer sterke 23 cc versie, de opvolger van de befaamde Zenoah G230. De cilinder is met 4 bouten bevestigd.
Het carter is lichter en sterker, en aan de koppeling zijde zitten twee krukas lagers voor een rustigere loop en meer balans in de kruk as. De cilinder koelribben hebben ook een metamorfose ondergaan voor een betere koeling. Tevens zijn de poorten vergroot voor meer vermogen, en is de vorm van de verbrandingskamer veranderd voor een betere verbranding. De Zenoah G24- G270 en G290 zijn eenvoudig om te bouwen naar 23, 26 of 29 cc door de volgende ombouw sets.
Motor wordt zonder koppeling, uitlaat en motorflens geleverd. Voor optimaal gebruik vermogen en en bescherming adviseren wij de PSR-2 Race olie. Alle onder- en tuning delen zijn uit voorraad leverbaar!
Technische gegevens:
- Cilinderinhoud: 22,5 cc
- Cilinderboring: 32 mm
- Cilinder bevestiging: 4 bouten
- Kruk as lagers: 3 stuks
- Cilinderslag: 28 mm
- Vermogen: 2,46 PK bij 13.000 toeren
- Trekkracht: 1,58 NM bij 9.000 toeren
- Stationair toerental: ca. 4200 toeren
- Max. toerental: ca. 19.500 toeren
- Brandstofverbruik: ca. 616 g/kw
- Carburateur: WB990
- Bougie: NGK CMR7H
- Bougiespleet: 0,65mm
- Ontstekingssysteem: Transistorladerontsteking (TCI met BTC 30° / 8000 URPM)
- Startsysteem: Trekstarter
- Effectieve compressieverhouding: 8.9
- Aanbevolen brandstof: 1:25, 40 cc olie op 1 liter 98 octaan brandstof
- Totale afmetingen (L166 x B205 x H196 mm)
- Gewicht ca: 2,1 kg
Ombouw Sets:
Deze Zenoah motor heeft dezelfde inbouwmaten als:
- Zenoah G230
- Zenoah G240
- Zenoah G260
- Zenoah G270
- Zenoah G290
- Chang Yung, Dynamic en vergelijkbaar
Uitleg keuzes carburateurs:
- WT990 Standaard carburateur zonder choke
- WT990BB Standaard carburateur zonder choke en gelagerde gasklep as
- WT990BBS Standaard carburateur zonder choke en gelagerde RVS 340 gasklep as, (aanrader)
- WT997 Optionele carburateur met choke
- WT997BB Optionele carburateur met choke en gelagerde gasklep as
- WT997BBS Optionele carburateur met choke en gelagerde RVS 340 gasklep as, (aanrader)
Motor inrijden:
- 1) Gebruik 1:25 brandstofmengsel, 40 cc top kwaliteit 2-takt olie op 1 liter E5 Super benzine
- 2) Carburateur naalden beide 1 1/4 draai open, (dit is de standaard afstelling vanaf fabriek)
- 3) Motor starten en ongeveer 2 minuten stationair laten draaien totdat op temperatuur is
- 4) Tijdens de eerste tank opbouwend rijden, vermijd langdurige hoge toeren! dit duurt ongeveer 40 minuten
- 5) Laat de motor volledig afkoelen en voer een visuele check uit op lekkages e.d..
- 6) Tijdens de tweede tank het toerental stapsgewijs opvoeren, dit duurt ongeveer 40 minuten
- 7) Laat de motor wederom volledig afkoelen
- 8) Voer een visuele controle uit vanuit de uitlaatpoort, controleer de gehele motor op eventuele lekkages
- 9) Rijd met de derde tank zoals je normaal zou doen, alleen maar kortstondig vol gas, dit duurt ongeveer 40 minuten
- 10) Motor is nu klaar om vol belast te worden
Valideer uw login
INLOGGEN
Een account aanmaken